4 نفر در تصادفی در محور نجف‌شهر- خواجوشهر جان خود را از دست دادند
واکنش‌ها به تصادف مرگبار جاده خواجوشهر
- پاسارگاد
برخورد سواری سمند با وانت تویوتا چهار کشته بر‌جا گذاشت. رییس پلیس‌راه سیرجان به پاسارگاد گفت: روز یکشنبه یک دستگاه خودرو سواری سمند به رانندگی حسین قرائی خضری 41 ساله و سرنشینی احمد اسماعیلی 38 ساله از سمت خواجو‌شهر به پیچ نوکهن در حرکت بود. این خودرو با یک دستگاه وانت به رانندگی مسلم سالاری 34 ساله و سرنشینی اسدالله موسوی که از سمت برج شیله به سیرجان می‌آمد، برخورد کرد. در این سانحه همه‌ی سرنشینان دو خودرو  جان‌شان را از دست دادند.  به گفته‌ی سرهنگ اسماعیل جهانشاهی دلیل این حادثه انحراف به چپ خودروی سمند اعلام شده است. وی در مورد محور فرعی برج شیله هم گفت: این تصادف در کیلومتر 50 رخ داد. عرض جاده با توجه به تردد زیاد خودروها کم است و جاده شانه ندارد. این موضوع باید پیگیری شود.
قرار بود جلسه‌ای با حضور مسوولان شهرستان، دهیارها، بخشدارها و ... برای رسیدگی به مشکلات محورها برگزار شود. سرهنگ جهانشاهی در مورد این جلسه گفت: درخواست برگزاری جلسه را داده‌ایم امیدواریم هرچه زودتر برگزار شود. این جاده و جاده‌های دیگر نیاز به تعریض و علایم دارند. این تصادف دلخراش واکنش بسیاری از شهروندان و مسوولان را نیز به همراه داشت:  مجید زند اقطاعی بخشدارگلستان در نامه‌ای به مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمان از او خواست به وضعیت جاده رسیدگی کند. در بخشی از این نامه آمده: محور ارتباطی نجف شهر- خواجوشهرتا نوکهن به طول 75 کیلومتر به دلیل کم عرض بودن و حجم بالای تردد و ترافیک یکی از پرحادثه‌ترین و خطرناک‌ترین محورهای ارتباطی استان محسوب می‌شود و همه ساله شاهد حوادث دردناک و مرگباری در این محور هستیم. که در آخرین مورد، تصادف دو دستگاه خودرو باعث مرگ 4 تن از سرنشینان شد.
سال گذشته بخشداری گلستان با بکارگیری توان و تجهیزات محلی حدود 4 کیلومتر از این محور را دو بانده کرد. محمد محمودآبادی یکی از شهروندان نیز در واکنش به این تصادف مطلبی را در یکی از گروه‌های تلگرامی نوشت. در بخشی از این مطلب آمده: مقامات بی‌تدبیری می‌کنند، مردم زجرش را می‌کشند.
بازخواستی نيست موارد متعددی وجود دارد که بی‌تدبیری برخی مسئولان، زندگی برخی مردم را به جهنمی واقعی تبدیل کرده‌اند و جالب اینجاست که همه این مسئولان از مقامی به مقامی دیگر منتقل می‌شوند و هنوز هم از نیروی جوانانی که به موجوداتی آزمایشگاهی برای همین مقامات تبدیل شده‌اند، استفاده نمی‌شود!
عده‌ای اصرار دارند که ما خودروی ملی تولید کنیم، تجربه این چهل سال، ثابت کرده که نمی‌توانیم! بی‌کیفیت‌ترین خودروها را از لحاظ ایمنی و آلودگی محیط‌زیست به گفته نهادهای نظارتی خودمان تولید می‌کنیم و اجازه ورود خودروهای ایمن و پاک را به قیمت واقعی نمی‌دهیم. نتیجه چه می‌شود؟ شمار کشته‌ها در جاده‌ها و حوادث رانندگی بالا می‌رود، هوای شهرهای‌مان آلوده می‌شود و... به مدیر خودروساز نالایق هم اجازه می‌دهیم به بهانه ضرورت استمرار اشتغال افراد زیادی که در آن صنعت ناکارآمد مشغول هستند،  خود را بیشتر از قبل پنهان کند.